duminică, 17 mai 2015

MEANDRELE NEAJLOVULUI,INTRE CALUGARENI SI CRANGURI,16 MAI 2015

Canicula mai are de asteptat,asa ca am profitat de timpul exceptional de mers prin paduri si campii.
Am organizat o excursie in Parcul Natural Comana,intr-una din cele 10 rezervatii ale sale.Tema zilei de 16 mai 2015 a fost:"Explorare pe meandrele Neajlovului".
Intalnirea cu participantii a avut loc la statia de metrou "Eroii Revolutiei",in jurul orei 9:00,atunci cand isi face aparitia si microbuzul de Uzunu,Mihai Bravu,Calugareni,Comana.
As vrea sa scriu despre un foarte mic detaliu al organizarii excursiei,care ar fi putut strica planul,pentru sambata.
In mod sigur stiu ca maxi-taxi de Calugareni vine in jurul orei 9:00,asa cum am spus anterior;soferul a venit ,pasagerii s-au dat jos,iar cand sa urce ceilalti ,care asteptau pentru Calugareni si localitatile sus-mentionate,soferul a trantit usa pe dinauntru si s-a facut val-vartej,fara nici o explicatie.Actiunea intra cu real succes in categoria "romanisme" sau "fac ceva pe libertatea ta" sau "numai libertatea mea e pretioasa,a ta nu e".Cu astfel de oameni ,Romania regreseaza.Punct.Soferii astia sunt de la "C and I",cei mai ciudati si jegosi posibil.
Ce ma faceam daca nu imi confirma Radu ca vine cu masina? Inca o data le demonstram francezilor cat de neseriosi sunt romanii.Johann,unul din participanti,este cetatean francez si profesor de matematica la un liceu particular.Daca a venit in excursie cu mine ,inseamna ca mi-a acodat incredere.Iar,eu..eu il lasam fara maxi-taxi,din cauza unui sofer tampit care n-avea chef de cursa de ora 9:00.
Radu si Luiza au venit cu masina,asa incat am plecat fara emotii,spre destinatia dorita.
Rezervatia Cranguri-Calugareni face parte din Parcul Natural Comana si se intinde pe o suprafata de 117 hectare,la nord nord -est de localitatea sus-mentionata.Practic,pe noi ne interesau menadrele Neajlovului,dar si raul in sine.
Natura este foarte generoasa aici si m-am decis sa fiu generos cu informatia doar pentru cine merita.Sunt unii pseudo-prieteni care iti cer detalii despre zona,apoi iti trantesc telefonul in nas.Voi proceda identic si imi voi tria prietenii,de aici inainte.Pentru invatare de minte.
Noi am intalnit in excursie neprevzut cu toptanul cum ar fi intalnirea cu serpi,libelule colorate in albastru si verde,traversarea raului Neajlov dar si tarani betivani care se revoltau ca "ce cautam noi pe acolo.Dragi tarani bastinasi,noi cautam.......ce inca voi n-ati gasit,adica frumusetea sincera a Naturii,pe care voi chiar ca dati 2 bani.
Sunt uimit de potentialul zonei.Tinutul se intinde fabulos de mult,poti pune cortul oriunde vrei,ape sunt ,insa izvoare nu.La 2 zile este o excursie de vis,aici.Unii venisera sa observe pasarile si vazand ca fata din grup nu se descurca cu traversarea raului,au vrut sa ajute cu cizme.Dar apa era mai mare ca cizmele.Pana la urma un pic de aventura nu strica nimanui.
Pesti sunt foarte multi in zona asta a Neajlovului iar Pictoru ar fi fost tare incantat de capturi.
Sa ne uitam la fotografii!



























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu